موقعیت پروژه :
استان های آذربایجان غربی و شرقی
کارفرما:
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
اطلاعات پروژه:
مسیر موجود ریلی ایران – ترکیه که از مرز رازی عبور می نماید به دلیل برخورد به دریاچه وان در خاک ترکیه ، پاسخگوی مناسب تبادلات باری و مسافری بین دو کشور نبوده و از این رو ، مطالعات مسیری جدید که فاقد محدودیت های توپوگرافی و عوارض جغرافیایی دیگر بوده و همچنین اتصال مناسب تری به شبکه ریلی دو کشور داشته باشد ، در دستور کار قرار گرفت که پس از مطالعات جامع حمل و نقلی ، مسیر ، پدافند غیر عامل ، زمین شناسی ، هیدرولوژی ، آنالیز مالی و اقتصادی و ... ، مسیر بهینه جایگزین با عبور از مرز چشمه ثریا (دیل اوجو) ، پیشنهاد گردید.
زندگی اجتماعی و حرفه ای ما آدمها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده میرسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشمانداز آینده کشور فراهم میآورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه میتوانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه ای و این رساله ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق میورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .