موقعیت پروژه :
استان آذربایجان شرقی
کارفرما:
شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور
اطلاعات پروژه:
اتصال ریلی ایران به کشور های حوزه قفقاز می تواند کریدوری مناسب جهت ارتباط مطلوب کشور با سواحل دریای سیاه در غرب کشور گرجستان ایجاد نماید. در این راستا، مطالعات اتصال ریلی ایران به کشور ارمنستان به دلیل روابط پایدار و دوستانه سیاسی جهت نیل به هدف گفته شده در دستور کار قرار گرفت و مطالعات جامع در تکمیل مطالعات صورت گرفته توسط طرف ارمنی انجام شد و در نهایت مناسب ترین مسیر با طول حدود 60 کیلومتر از شهر جلفا تا پایانه مرزی نوردوز با عبور از سواحل مرزی رود ارس ، مشخص و پیشنهاد گردید تا در صورت تأمین بخشی از هزینه های ساخت توسط کشور ارمنستان ، مسیر احداث گردد.
زندگی اجتماعی و حرفه ای ما آدمها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده میرسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشمانداز آینده کشور فراهم میآورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه میتوانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه ای و این رساله ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق میورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .