موقعیت:
استان سیستان و بلوچستان
کارفرما:
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
اطلاعات پروژه:
راه آهن موجود زاهدان – میرجاوه که در امتداد راه آهن کشور پاکستان تا مرکز استان سیستان و بلوچستان ادامه می یابد ، از نوع عریض بوده و با عرض خطوط ریلی ایران که دارای عرض نرمال است ، متفاوت بوده و از این روست که امکان تردد ناوگان داخلی بر روی آن میسر نیست و تنها قطار های کشور پاکستان می توانند از آن استفاده نمایند. بنابراین مطالعات در حد فاصل نقطه صفر مرزی واقع در میل 72 و پایانه مرزی میرجاوه و شهر تفتان کشور پاکستان و پایانه باری شهر زاهدان، انجام گرفت تا از منظر پدافند غیرعامل ، امکان جابه جایی و ترانسشیپمنت کالا در مرز دو کشور فراهم گردد. مطالعات انجام شده شامل مطالعات شناخت ، مسیر، حمل و نقل و ترافیک، ژئوتکنیک، زیرسازی، زمین شناسی، روسازی، بهسازی مسیر موجود، ارزیابی ریسک، تحلیل خطر زمین لرزه، ماسه های روان، طراحی ایستگاه ها، هیدرولوژی، برآورد، ارزیابی مالی و اقتصادی و منابع و معادن قرضه می باشد.
زندگی اجتماعی و حرفه ای ما آدمها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده میرسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشمانداز آینده کشور فراهم میآورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه میتوانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه ای و این رساله ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق میورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .