wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
موافقت رییس‌جمهور با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا ۱۴۰۰/ تحریم‌ها برطرف می‌شود

به گزارش ایسنا، در شرایطی که قرار است قطعه اول آزادراه تهران-شمال در دهه فجر به بهره برداری برسد، پیشنهاداتی مطرح شده که قطعه دوم این آزادراه نیز تا ابتدای بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیکی برود، اما گویا نه دولت و نه بنیاد مستضعفان قرار نیست به این قطعه ۴۷ کیلومتری وارد شوند، چرا که معتقدند هزینه بسیار زیادی دارد.

پرویز فتاح - رییس بنیاد مستضعفان - درباره برنامه‌های این نهاد به عنوان بهره‌بردار آزادراه تهران - شمال در زمینه ساخت همه قطعات آن به ایسنا گفت: در رابطه با آزادراه باید گفت که قطعه چهار آن را بنیاد مستضعفان ساخته و این آزادراه چند سال است که زیر بار ترافیکی رفته و در حال بهره برداری است. قطعه یک که حساس ترین، مهمترین و پرهزینه ترین قطعه است، به نتیجه رسیده و در دهه فجر با حضور رئیس‌جمهور آن را افتتاح می کنیم و تا ۱۰ سال بهره‌بردار بنیاد مستضعفان است و در عوارضی‌ها حضور داریم و اگر مشکلی به وجود آید ما باید آن را درست کنیم، چرا که ما سرمایه‌گذار در این قطعه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت تعهدات خودش را در قطعه یک آزادراه تهران - شمال انجام داده است، افزود: در این قطعه از آزادراه نه ما از دولت گله‌ای داریم و نه دولت از ما ناراحت است. قطعه دو را نیز طی توافقی زخمی کرده و ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم. اگر بخواهیم همه قطعه دوم را بسازیم با میزان پیشرفت کنونی به عمر این دولت نمی‌رسد.

موافقت روحانی، نوبخت و وزیر راه درباره قطعه دوم آزادراه

رییس بنیاد مستضعفان ادمه داد: بنابراین پیشنهاد کردیم که نیمی از قطعه دوم را بسازیم؛ یعنی اینکه مسیر رفت آن را بسازیم و با استفاده از جاده قدیم تهران - چالوس به عنوان مسیر رفت و برگشت بتوانیم این قطعه نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری رسانده و زیر بار ترافیکی ببریم. این پیشنهاد را وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه و بودجه و شخص رییس جمهور پذیرفته‌اند و مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم. اگر هر چه زودتر این تصمیم اجرایی شود می‌توانیم تا پیش از پایان دولت دوازدهم یعنی در اوایل بهار سال ۱۴۰۰ قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را نیز افتتاح کنیم.

فتاح تصریح کرد: البته اگر دولت در تصویب و اجرای این پیشنهاد تعلل کند، زمان کافی برای بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا تاریخ اعلام شده را نداریم و به این دولت نمی‌رسد. یعنی مسیر رفت از آزادراه باشد و مسیر برگشت از جاده چالوس باشد؛ بنابراین هر چه سریع‌تر باید این برنامه را عملیاتی کرد. البته در قطعه دوم نیز تعهدات ما مشخص است و ۱۰۰ درصد آن انجام می‌دهیم، البته تعهدی دولت دارد و ما نیز به تعهدات خود در این پروژه عمل خواهیم کرد.

وارد قطعه سوم نمی‌شویم؛ تحریم‌ها می‌رود و چینی‌ها می‌آیند

وی درباره قطعه سوم آزادراه تهران شمال گفت که نه دولت و نه بنیاد مستضعفان هنوز هیچ عملیات اجرایی در قطعه سوم انجام نداده‌اند، یعنی این قطعه باقی می‌ماند و به این دولت هم نمی‌رسد.

رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت آزادراه تهران - شمال شرکت مختص قطعه یک، دو و چهار نیست که قطعه چهار را رها کند؟ اظهار کرد: فعلا قصد ورود به قطعه سوم آزادراه را نداریم، چراکه در شرایط اقتصادی کنونی امری زمان‌بر و هزینه‌بر است.

فتاح همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تحریم‌ها نیز طرف‌های خارجی به ویژه چینی‌ها که در این آزادراه حضور داشتند نیز نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، آیا این قطعه به حال خود رها شده و مردم باید سال ها منتظر تکمیل آزادراه تهران - شمال باشند؟ گفت: باید پیگیر این مسئله باشیم که طرف‌های خارجی در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند و ان شاءالله تحریم‌ها نیز برطرف خواهد شد و سرمایه‌گذار چینی یا طرف خارجی به این پروژه وارد و آزادراه تهران - شمال تکمیل می‌شود

تاریخ خبر :   جمعه ۶ دی ۱۳۹۸
منبع خبر :   https://www.isna.ir


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها