wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
تحویل مسکن مهر پرند در نیمسال دوم سرعت می‌گیرد

به گزارش ایسنا، آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید پرند حاکی از آن است که تا کنون حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل شده و ۲۰ هزار واحد باقی مانده که عمدتا معطل نصبیات، انشعابات و زیرساخت‌ها هستند. تعداد واحدها نیز که از ابتدا قرار بود ۹۶ هزار واحد باشد به دلیل نبود متقاضی به ۹۰ هزار کاهش یافته است.

تحویل ماهیانه هزار واحد در نیمه اول سال

مطابق برنامه قرار بود تمامی واحدهای مسکن مهر پرند در نیمه اول امسال تحویل شود اما ظاهرا به دلیل نقص انشعابات، خدمات زیربنایی و روبنایی، تعداد باقی‌مانده به نیمه دوم  سال کشیده شده است. البته طبق گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در شش ماهه  ابتدای سال جاری تقریبا ماهیانه هزار واحد تحویل شده که در نیمه دوم تعداد تحویل‌ها افزایش پیدا می‌کند.

گفته می‌شود تکمیل مسکن مهر پرند به حدود ۴۰۴ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که از این رقم ۷۲ میلیارد  تومان از محل تسهیلات، ۱۹۵ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی و تهاتر باید تامین  شود. یکی از مشکلات که روند تسریع  پروژه به انجام نشدن تعهدات برخی متقاضیان غیرموثر برمی‌گردد؛ سرمایه‌گذارانی که صرفا به قصد سرمایه‌گذاری در پرند آپارتمان خریداری کرده‌اند و معمولا موارد مالی را به‌موقع پرداخت نمی‌کنند.

محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران پرند گفته است: بخش عمده واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تحویل داده شده و باقیمانده نیز با توجه به تحولات اقتصادی که از ابتدای سال ۹۷ اتفاق افتاد، با چالش بزرگی به نام افزایش هزینه‌ها مواجه شده است. از طرف دیگر متقاضیان غیرموثر هم ما را به چالش کشیدند. این متقاضیان غیر موثر حتی در فراخوان برای تعیین تکلیف واحد ها نیز حضور پیدا نکردند. بسیاری از آنها ۷۰ درصد اولیه مبلغ پروژه را پرداخت و بقیه را پرداخت نکرده‌اند.

وطن‌خواهی با بیان این‌که بابت محوطه‌سازی و آماده کردن خیابان‌ها باید ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی هزینه کنیم گفته  است: شرکت عمران شهر پرند یک شرکت هزینه-درآمد است. بر این مبنا اجازه داریم زمین‌های شهر را به صورت نقدی یا تهاتر در قبال تعهدات‌مان واگذار کنیم. این منابع داخلی را در بودجه سنواتی می‌گنجانیم. یکی از نقاط قوت ما این است که در سال ۱۳۹۷ کل بودجه پیش‌بینی شده را محقق کردیم و حدود ۴۴ مدرسه، ۱۰۰ هکتار پارک، چند مسجد و کلانتری احداث کرده‌ایم.

عملیات دو خطه کردن قطار حومه‌ای پرند آغاز شده است

وی درباره خطوط ریلی منتهی به پرند گفت: برای مدیریت بهتر شهر با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و شرکت متروی تهران برای دو خطه کردن قطار حومه‌ای و آوردن مترو به شهر پرند تفاهم کردیم که مبلغ ۱۷۵ میلیار د تومان به متروی تهران و ۱۳۵ میلیارد به راه‌آهن جمهوری اسلامی به نیابت از دولت پرداخت کنیم. عملیات دو خط کردن قطار حومه‌ای آغاز و پیشرفت خوبی دارد. درباره مترو نیز فعلا ۸ میلیارد تومان پرداخت و شرط کردیم عملیات اجرایی احداث از سمت پرند آغاز شود. مزیت متروی پرند با سایر متروهای اطراف تهران این است که ادامه خط یک متروی تهران بوده و از تجریش تا پرند امتداد می‌یابد

تاریخ خبر :   دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸
منبع خبر :   https://www.isna.ir


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها