wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
پیش‌بینی وضعیت صنعت تبلیغات در نیم سال دوم 1401: فیلترینگ درآمدها را 50 درصد کاهش می‌دهد

به گزارش دیجیاتو و به نقل از مارتک 360، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و همچنین سرویس‌های گوگل، به حوزه‌های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، تیم‌های شبکه‌های اجتماعی و حوزه سئو خسارت زده است. حوزه تبلیغات و مارکتینگ لبه هزینه‌کرد شرکت‌ها است؛ از‌این‌رو جزو نخستین بخش‌هایی است که در شرایط اضطراری، بودجه آن در سیاست‌های بنگاهی مورد تجدید‌نظر قرار می‌گیرد.

شرایط فعلی و عدم مشخص‌بودن سرنوشت فیلتر اینستاگرام، چشم‌انداز صنعت تبلیغات را مبهم کرده است. نگاهی به رفتار عمومی شرکت‌ها در هفته‌های اخیر نیز از نوعی سردرگمی در میان کسب‌وکارها حکایت دارد. با این وجود می‌توان براساس آمارهای اعلام‌شده از سوی چند شرکت فعال در حوزه تبلیغات، آینده این صنعت را تا پایان سال پیش‌بینی کرد.

براساس گزارشی که تکراسا منتشر کرده و مارتک ۳۶۰ به بازنشر آن دست زده، حجم کل هزینه تبلیغات در ایران در سال 1399 بیش از 34هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که حدود 17 درصد از این مبلغ معادل 5731 میلیارد ریال به حوزه آنلاین اختصاص یافته و 29000 میلیارد آن به سایر حوزه‌ها اعم از رادیو و تلویزیون– تبلیغات محیطی و شهری و چاپی اختصاص یافته است.

مارکتینگ

بر أساس تحقیقات صورت گرفته در ایران، رادیو و تلویزیون با 53 درصد، تبلیغات محیطی و شهری با 28 درصد، دیجیتال با 17 درصد به ترتیب بیشترین سهم از بازار تبلیغات کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وضعیت صنعت تبلیغات

عدم انتشار میزان درآمد صداوسیما از تبلیغات به عنوان مجموعه‌ای که بیشترین سهم از درآمد بازار تبلیغات ایران را دارد و نیز عدم اطلاع رسانی دقیق در خصوص میزان درآمد شهرداری‌های کلانشهرها از درآمد حاصل از واگذاری فضاهای تبلیغات محیطی، دقت در انتشار آمار به شدت کاهش می‌یابد.

تخمین‌ها در این حوزه حاکی از آن است که در سال 1400 رادیو و تلویزیون نزدیک به 24هزار میلیارد ریال، محیطی و شهری 12.6هزار میلیارد ریال و دیجیتال نیز 7.5 هزار میلیارد ریال درآمد را به خود اختصاص داده‌اند.

درآمد تبلیغات

همچنین با توجه به نرخ تورم در سال 1401 پیش بینی می‌شد در حوزه رادیو وتلویزیون 33.5هزار میلیارد ریال در حوزه محیطی و شهری 17.7هزار میلیارد ریال و در حوزه دیجیتال 10.7 هزار میلیارد ریال تا پایان سال هزینه گردد.

تأثیر فیلترینگ بر درآمدهای تبلیغاتی

صنعت تبلیغات بر اساس گزارش‌هایی که اخیراً منتشر شده از اختلال اینترنت و فیلترینگ تأثیرپذیری زیادی داشته است.

«تپسل» با انتشار گزارشی از اثرات قطعی و اختلال اینترنت در مهرماه با بیان اینکه 53 درصد از کمپین‌های تبلیغاتی در زمان اختلال اینترنت در مهرماه کاهش پیدا کرده، از کاهش 10 درصدی بازدید تبلیغات در وبسایت‌های بزرگ و همچنین کاهش 95 درصدی هزینه‌کرد تبلیغ‌دهندگان در کمپین‌های تبلیغاتی خبر داد.

در گزارش تریبون هم آمده است که با توجه به شرایط فعلی کشور، انتشار رپورتاژ آگهی در برخی از وبسایت‌ها با کاهش 49 درصدی مواجه شده است. کاهش تمایل کسب‌وکارها به انتشار رپورتاژ آگهی درآمد وبسایت‌ها از این کانال را بیش از 55 درصد کاهش داده است.

تحقیقات میدانی مارتک 360 از شرکت های تبلیغاتی در خصوص حجم تبلیغات محیطی نیز نشان از کاهش 53 درصدی فروش فضاهای تبلیغات محیطی دارد. با توجه به تداوم شرایط موجود، این شرکت در خوشبینانه‌ترین حالت درآمد 2525 میلیارد ریالی را تا پایان سال 1401 برای حوزه تبلیغات دیجیتال متصور شده است که نشانگر نصف شدن میزان درآمدهای تبلیغاتی در مقایسه با 6 ماه نخست سال را دارد.

تاریخ خبر :   چهارشنبه 1401/09/23
منبع خبر :   دیجیاتو


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها