wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

نویسنده : غزاله عزالدین

دوشنبه , ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۳۰

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستورانی زیبا و منحصر به فرد که غذاخوری هایش هر لحظه شلوغ تر می شوند  آرزوی هر صاحب رستوران است در معماری و طراح داخلی رستوران  علاوه بر زیبایی فضای داخلی و نمای رستوران، عملکرد و سیرکولاسیون فضایی نیز اهمیت زیادی دارد اما تنها انتخاب سبک، عملکرد و زیبایی برای داشتن فضایی مطلوب  و دعوت کننده برای جذب مشتریان کافی است؟
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
رستوران های موفق دقیقاً می دانند مشتری هدف آنها چه کسانی هستند به این ترتیب قادر به درک و ساخت تجربه ای دقیق و مهندسی شده درمورد نیازها و خواسته های خود هستند . در واقع علاوه بر مواردی که به عنوان نیازهای اولیه طراحی مدنظر قرار میگیرند شناخت مخاطبین و درک صحیح از ابعاد روانشناختی انسان دقیقا چیزی است که تفاوت رستوران ها را مشخص می کند در طراحی رستوران رایحه ها ، رنگ، اکوستیک، نور و تاثیرات طراحی بر جنبه های احساسی و ابعاد روانشناختی میتواند مکملی برای طراحی فضا و محبوب تر شدن رستوران  باشد
   روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران     
بینایی تقریباً همیشه اولین احساسی است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات را جمع آوری و قضاوت کنید و  رستوران ها این را می دانند و برای استفاده از آن برای ارسال اطلاعات مورد نظر خود به کاربران تلاش زیادی می کنند. به عنوان مثال رنگ ابزاری قدرتمند برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتری است.
در طراحی داخلی رستوران ، چرخه رنگ را می توان با توجه به تأثیر آن بر اشتها به سه بخش تقسیم کرد: محرک های قوی ، محرک های ملایم و سرکوب کننده ها با آرل همراه باشید.....

1- محرک های اشتهای قوی

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
آیا تابحال دقت کردید تقریباً همه رستوران های موفق در طرح خود از رنگ قرمز یا تنالیته ان به نوعی استفاده می کنند ، خوب ، این یک واقعیت کاملاً ثابت شده است که قرمز رنگ قرمز طبیعت فراوانی دارد و موثرترین رنگ در تحریک اشتها برای همه افراد است.
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
نارنجی و زرد نیز محرک های اشتها هستند. رنگ زرد با شادی همراه است بنابراین ، وقتی  رنگ زرد را می بینید ، مغز شما با پیش بینی غذایی که می خواهید بخورید ، سروتونین ترشح می کند.
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
از طرف دیگر ، نارنجی احساس گرما و راحتی را به وجود می آورد احساساتی که به امنیت یک میزغذای اشتها اور نیز گره خورده است.

2-محرک های اشتهای ملایم

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
رنگ های سبز و فیروزه ای محرکهای ملایمی هستند. ممکن است استدلال کنید که سبز باید یک محرک قوی باشد زیرا بسیاری از سبزیجات برگ دار سبز هستند و تا حدی درست است. سبز نشانه گیاهان خوراکی  و غیر سمی است. با این حال ، این گیاهان صرفاً الیافی هستند و مانند اکثر میوه های رنگارنگ قند نیستند که انرژی زیادی را تأمین می کنند. اما  به دلیل همین احساس برای نشان دهنده محصولات ارگانیک و سالم و اشتها اور سالم تر به کار می رود.
روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

 روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران

3- سرکوب کننده اشتها

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
در آخر اینکه ، مشکی ، قهوه ای ، بنفش و آبی مانع اشتها هستند. تحقیقات نشان می دهد که این به این دلیل است که این رنگ ها در طبیعت وجود ندارند یعنی به شکل غذاهای موجود  نیستند. البته رنگ آبی به دلیل ارامش بخشی  مانعع از اشتهایزیاد به غذا می شود و برعکس سبب اشتها به آب و نوشیدنی می شود پی این رنگ در مکان های سرو نوشیدنی در کافه ها کاربرد بیشتری دارد.
مدت ها پیش ، آبی ، سیاه و بنفش نیز نشانه ای از چیزی بود که یا پوسیده یا سمی بود ، که نیاکان ما یاد گرفتند با دیدن آن اجتناب کنند. مانند پاسخ مغز ما به قرمز ، نارنجی و زرد ، این نیز یک انتقال تجربه احساسی از روزهای گذشته  است.

روانشناسی تاثیر رنگ ها بر اشتها در طراحی داخلی رستوران
تحریریه معماری آرل- غزاله عزالدین
منبع: fohlio

تاریخ خبر :   شنبه 26 تیر 1400
منبع خبر :   https://www.arel.ir/fa


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها