wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
طراحی ایستگاه های هایپرلوپ در مسیر انقلاب حمل و نقل

طراحی ایستگاه های هایپرلوپ در مسیر انقلاب حمل و نقل

نویسنده : تحریریه معماری آرل

تاریخ : سه شنبه , ۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۵:۳۴

طراحی ایستگاه

تحریریه معماری آرل

هایپرلوپ دیگر یک ایده تخیلی یا نظریه ساده نیست و امروزه بیش از همیشه اهمیت دارد. بخصوص اینکه کشورهای در حال توسعه زیرساخت های این فناوری را برای حمل و نقل بسیار جدی گرفته اند. اواخر سال جاری  Hyperloop One لیستی از شرکت های معماری منتشر کرد که در طراحی و ساخت ایستگاه ها و امکانات مربوط به فناوری هایپرلوپ فعالیت ویژه ای دارند. شاخص ترین تیم های مشارکت کننده گروه معماری بیگ، Arup و Arup می باشند. در حال حاضر RB Systems با ارائه طراحی بی نظیر و فوق العاده خود از ایستگاه ها، پایانه های مسافربری و امکانات رفاهی، به عنوان فینالیست مسابقه طراحی ایستگاه Space X انتخاب شده است.
طراحی ایستگاه
مفاهیم فضایی و برنامه نویسی عمدتا بخشی از زبان طراحی چنین پروژه هایی محسوب می شوند، زیرا تا کنون هیچ گونه سابقه ای برای نوع شناسی چنین ساختارهایی وجود نداشته است. با توجه به تخمین سرعت گردش هر غلاف (بخشی که شامل تونل مسیر هایپرلوپ می باشد) در هر دقیقه، طراحی چنین پروژه ای میبایست با درجه ای بالا از کنترل اتوماسیون و استاندارهای یک فضای نیروگاهی صورت بگیرد. فضایی محفوظ که از سیرکولاسیونی بسیار دقیق و حساس برخوردار باشد تا گردش عموم و مسافران برای رسیدن به سکو و قطار هایپرلوپ در کوتاه ترن زمان ممکن انجام شود. لذا دسترسی ها به واسطه کیفیت، سرعت و امنیت، دارای اهمیت بالایی برای مسافران می باشد.
طراحی ایستگاه
طراح ارشد پروژه، Rustem Baishev طی توضیحاتی سیستم های پیشنهادی خود را اینگونه شرح می دهد:
زمانی که یکی از غلاف ها (کابین حمل مسافران) وارد ایستگاه شده، به یک سکو منتقل می شود و تمام مسافرین و بارهای آنها به این سکو منتقل می شوند. در نهایت یک بالابر بزرگ غلاف را به سطح بالاتری نزدیک به خروج مستقیم از ایستگاه هدایت می کند تا مسافرین سوار شوند. تمام این مانورها توسط یک سیستم کاملا اتوماتیک اداره می شود.
طراحی ایستگاه
طراحی داخلی ایستگاه قصد داشته هیجان و خلوص تکنولوژی های جدید را جشن بگیرد. بنابراین ارائه فضاهای گسترده و عظیم، نورگیرهای سراسری و رنگ روشن از ضرورت های طراحی چنین پروژه ای می باشد. یک سیستم جستجو و کنترل کاربرپسند به عنوان تابلوی مرکزی در ایستگاه تعبیه شده تا همه نسبت به جدول زمان بندی اشراف داشته باشند. ساختار و متریال سازه های طراحی داخلی، یک سیستم پیشنهادی از متریال فایبرگلاس می باشد. این قطعات فایبرگلاس با سلول های شیشه ای PV ادغام شده اند تا مانع نفوذ و جذب حرارت در ایستگاه شوند. یکی متریال مناسب که هم از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و هم طول عمر بالایی دارد.
طراحی ایستگاه
ایلان ماسک و اسپیس ایکس (Space X) برای اولین بار در سال 2013 طرح اجرایی حمل و نقل توسط هایپرلوپ را پیشنهاد دادند. البته ایده اولیه چنین طرحی مربوط به نابغه تکنولوژی و معماری، ژاک فراسکو بود. تکنولوژی که توسط پرتوهای مغناطیسی، کابین قطارمانند مسافران را با سرعت 700 مایل در ساعت در فضایی خلاء به حرکت در آورده و از امنیت و بهبود انرژی بسیار بالایی برخوردار است. تکنولوژی که در سیستم پیشنهادی RB لحاظ شده و می تواند به عنوان اولین گام عظیم در صنعت معماری و حمل و نقل لقب بگیرد.
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاهطراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
طراحی ایستگاه
تحریریه معماری آرل

تاریخ خبر :   دوشنبه 19 آبان 99
منبع خبر :   https://www.arel.ir/


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها