wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
قطار ایران به افغانستان می‌رسد

به گزارش ایسنا، راه‌آهن خواف-هرات یکی از  پروژه‌های ریلی بین‌المللی است که ریل‌گذاری آن از شهریور ماه ۱۳۹۵ آغاز شد و در چهار بلوک یا فاز تعریف شده برای آن، ایران متعهد به احداث و راه‌اندازی سه فاز و افغانستان یک فاز آن که درون مرزهای خودش بود را بر عهده گرفت. خط ریلی برون مرزی خواف - هرات یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که در این زمینه در کشور اجرایی شده و به دو بخش درون مرزی به طول حدود ۷۷ کیلومتر و بخش برون مرزی حدود ۶۲ کیلومتر تقسیم می‌شود.

پیش از این عباس خطیبی -معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- درباره این پروژه ریلی به ایسنا گفته بود که به صورت مرسوم عملیات احداث تا بهره برداری باید به صورت همزمان از سوی دو کشور اجرا می‌شد اما افغانستان مشکلاتی در تامین سرمایه‌اش داشت که به همین سبب کار اجرایی‌اش را هنوز آغاز نکرده است. البته امسال حرکت های خوبی کرده‌اند و با چند سرمایه‌گذار خارجی مذاکره کرده‌اند و تا جایی که اطلاع داریم و به ما وعده داده اند، می‌خواهند در صورت عملیاتی شدن کار تا حدود یک سال و نیم دیگر این پروژه را به اتمام برسانند.

وی افزود: اساسی ترین مسئله ای که برای انجام عملیات اجرایی خط ریلی خواف-هرات داریم ناامنی است. این مسئله را به وزارت امور خارجه هم منعکس کردیم و هم اکنون شرایط خاصی بر این پروژه حاکم است. افغانستان علاقه مند به ادامه این پروژه است و مسئولان این کشور دستورات ویژه ای برای تامین امنیت پیمانکار داده‌اند. با وجود مشکلات بسیار در زمینه امنیت عقب ننشستیم و همکاران ما سفری داشتند و به هرات و با مسئولان این استان جلساتی داشتند.

این مقام مسئول در همین زمینه صحبت‌های جدیدی مطرح کرده است. خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تامین امنیت نسبی که در این منطقه اتفاق افتاده است، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و میزان پیشرفت فیزیکی آن، پیش‌بینی می‌شود که خط ریلی خواف-هرات تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده تا انتهای قطعه سوم که در تعهد جمهوری اسلامی ایران است، به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مسافران می‌توانند از خواف تا ایستگاه جونو در افغانستان را با قطار سفر کرده و از آن‌جا به هرات یا مقاصد دیگر در افغانستان با استفاده از وسائل حمل و نقل دیگر بروند، ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی در زمینه تامین منابع مالی باقی‌مانده این پروژه انجام داده‌ایم که حدود 80 میلیارد تومان است و بخش عمده‌ای از آن باید به صورت نقدی تامین شود.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه اگر این اعتبار پیشنهادی تامین شود، همه تلاش خود را انجام داده و تا این خط ریلی 139 کیلومتری را تا موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم، گفت: قطارهایی که در این مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند و باید سیر کنند در حیطه وظایف شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده اما در این ریل‌ها قطارهای معمولی می‌توانند استفاده شوند که سرعت‌شان برای مسافری 160 کیلومتر و برای حمل بار 120 کیلومتر است

تاریخ خبر :   دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸
منبع خبر :   https://www.isna.ir


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها