wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
قیمت سیمان افزایش یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سیمان در بازار ایران بیش از هر چیز تابع عرضه و تقاضاست. هرچند انجمن صنفی کارفرمایان سیمان تلاش دارد در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت بر قیمت‌گذاری این کالا نظارت داشته باشد، اما نرخی که انجمن ارائه می‌کند مربوط به حداقل قیمت سیمان در هر تن است و معامله سیمان پایین‌تر از این بها تخلف محسوب می‌شود.

همچنین از آنجا که شمار کارخانه‌های تولید سیمان در ایران بالاست و این کارخانه‌ها در سراسر کشور پراکنده هستند، ممکن است عرضه آن از تقاضا پیشی بگیرد و در پی این اتفاق بازار با دامپینگ رو‌به‌رو شود؛ در این صورت قیمت سیمان در بازار از قیمت تمام‌شده تولید کالا پایین‌تر می‌آید و مختل می‌شود.

بنابراین به دلایلی که گفته شد، بازار سیمان بیش از گران‌فروشی مستعد ارزان‌فروشی است.

فضای باز برای چانه‌زنی در قیمت سیمان

گفتنی است انجمن سیمان چندی پیش کف قیمت سیمان را پس از دو سال ثبات، 35 درصد افزایش داد و از 360 هزار تومان در هر تن به 486 هزار تومان رساند.

این خبر به گرانی سیمان تعبیر شد. هر چند در بلندمدت این اقدام بر قیمت سیمان تاثیرگذار است، اما هیچ عاملی به جز عرضه و تقاضا نمی‌تواند بازار سیمان را به طور واقعی از خود متاثر کند.

نرخ سیمان بنا بر میزان تقاضایی که برای هر فروشنده وجود دارد می‌تواند متغیر باشد؛ به عبارت دیگر سیمان قیمت ثابتی در کل کشور ندارد و در معامله آن جا برای چانه‌زنی فراوان است.

در حال حاضر قیمت سیمان خاکستری تیپ 2 در بازار کشور از 39 هزار تا 47 هزار در هر پاکت متغیر است و سیمان تیپ 1 در حوالی 46 هزار تومان معامله می‌شود. وزن پاکت در این قیمت‌ها 50 کیلوست.

قیمت سیمان خاکستری فله هم در تیپ 2 از 790 هزار تا 900 هزار در هر تن متغیر است و تیپ 1 حول و حوش 970 هزار در هر تن خرید و فروش می‌شود.

تاریخ خبر :   چهارشنبه 1401/09/16
منبع خبر :   تجارت نیوز


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها