wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
تولید مسکن ایرانی به ارمنستان رسید

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان با گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در خصوص توسعه همکاری‌های دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نقل از ایسنا،در این دیدار مقرر شد تا شرکت‌های ایرانی برای ساخت‌وساز در زمینه عمرانی ساخت تونل، راه و همچنین ساخت‌وساز ساختمانی با کشور ارمنستان همکاری داشته باشند. همچنین بنا بر توافق دو کشور مقرر شد تا کریدور شمال-جنوب از مرز نوردوز به ورزقان و تبریز تکمیل شود و توسعه پیدا کند. دو کشور توافق کردند تا احداث تونل ۷.۲کیلومتری کاجاران در بهار ۲۰۲۳ توسط شرکت‌های ایرانی در خاک ارمنستان آغاز شود.

رستم قاسمی در خصوص این دیدار و جزئیات توافقات دو کشور توضیح داد: در دیدار با وزیر ارمنستان پروژه‌های ساخت‌وساز در ارمنستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. با توجه به اینکه در کشور ارمنستان پروژه‌های متعددی وجود دارد که شامل راه، تونل و ساخت‌وساز در حوزه مسکن است، مقرر شد تا تیمی از سازندگان حرفه‌ای ایران بعد از سفر وزیر ارمنستان به ایران به آن کشور سفر کنند و در این خصوص تبادل نظر انجام شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم از دیگر موضوعات مورد بحث با وزیر ارمسنتان را ساخت‌وساز در حوزه ساختمان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ایران تجربه مناسبی را در حوزه ساخت‌وساز مسکن تحت عنوان نهضت ملی مسکن دارد مقرر شد تا شرکت‌های ایرانی ساخت‌وساز ساختمانی در کشور ارمنستان فعال شود.

قاسمی گفت: ایجاد کریدور جدید شمال به جنوب از طریق ارمنستان از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو بود. مقرر شده تا با اقداماتی که ارمنستان در خاک خود انجام می‌دهد و کارهایی که توسط شرکت‌های ساخت‌وساز ایرانی در تبریز و ورزقان در بخشی از کریدور شمال-جنوب در خاک ایران انجام می‌شود عملا کریدور جدید از شمال-جنوب توسعه می‌یابد و به کریدور شمال جنوب ایران افزوده می‌شود که این توسعه بسیار برای دو کشور ایران و ارمنستان حائز اهمیت است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی وی توضیح داد: هم‌اکنون حجم مبادلات ایران با ارمنستان حجم زیادی نیست اما مقرر شده تا با صادرات خدمات مهندسی حجم مبادلات دو کشور ارتقا یابد.

در دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان وزیر راه و شهرسازی بر توسعه تبادلات دو کشور در زمینه حمل و نقل تاکید شد. قاسمی در بخشی از سخنان خود گفت: در منطقه شمال ایران بیش از ۲۰۰ میلیون تن بار جابه جا می‌شود که همین جابه‌جایی می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه تبادلات دو کشور محسوب شود.

قاسمی از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای معرفی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت‌وساز به ارمنستان خبر داد و گفت: با ایجاد کریدور جدید شمال-جنوب از مسیر ایران و ارمنستان از مرز نوردوز به ورزقان و تبریز ظرفیت جابه‌جایی کالا و ترانزیت ارتقا می‌یابد. این مسیر می‌تواند حجم قابل توجهی از ترانزیت کریدور شمال-جنوب را برعهده بگیرد. از ویژگی‌های این مسیر کاهش طول و زمان سفر است که می‌تواند قابل توجه باشد.

وی از صدور خدمات فنی مهندسی از ایران به ارمنستان خبر داد و با اشاره به اینکه ایران چهارمین تولیدکننده سیمان در دنیاست و در زمینه تولید فولاد نیز موثر عمل کرده است.

تاریخ خبر :   پنجشنبه 1401/08/12
منبع خبر :   تجارت نیوز


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها