wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
گوگل با الگوریتم جدید خود، به درک ما توسط ربات‌ها کمک می‌کند

گوگل در پست جدید وبلاگ خود توضیح می‌دهد که در این همکاری، برای اولین بار تلاش می‌شود تا از یک مدل زبانی برای یک ربات واقعی استفاده شود. با این پروژه جدید، انسان‌ها قادر خواهند بود تا از طریق صدا یا متن با ربات‌ها ارتباط برقرار کنند و همچنین به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا با درک بهتر زبان، کارهای پیچیده‌تری انجام دهند.

استفاده از الگوریتم‌های زبان برای بهبود فعالیت ربات

در ادامه این پست، گوگل توضیح می‌دهد که پس از یکپارچه‌سازی این الگوریتم با ربات کمکی شرکت Everyday Robots، شاهد پیشرفت 14 درصدی آن در برنامه‌ریزی و نزدیک شدن به اهدافش بوده است. همچنین نرخ موفقیت 13 درصدی ربات در هنگام انجام وظایف و بهبود 26 درصدی آن برای انجام کارهای طولانی، از جمله سایر نتایج این آزمایش‌ها بوده است.

گوگل و Everyday Robots امیدوارند تا برای رسیدن به هدف خود، الگوریتم Palm-SayCan آن‌ها بتواند به ربات‌ها کمک کند تا تعامل طبیعی‌تری با مردم داشته باشند.

در ادامه توضیح داده شده که این تلاش‌های تحقیقاتی جدید چگونه باعث می‌شوند تا ربات‌ها بیشتر بتوانند دنیای ما را درک کنند. به گفته گوگل، با استفاده از Palm و «زنجیره‌ای از اعلان‌های فکری»، یک ربات باید بتواند درخواست کاربران را دریافت کند و تشخیص دهد که شخص واقعا چه می‌خواهد.

به عنوان مثال، گفته شده زمانی که کاربران به ربات دستور دهند که «برای من یک میان وعده و چیزی بیاور تا به پایین رفتن آن کمک کند»، ربات با وجود این الگوریتم قادر خواهد بود تا متوجه شود که یک میان‌وعده مناسب می‌تواند چه‌چیزی باشد و همچنین منظور کاربر از «چیزی برای پایین رفتن آن» نوشیدنی است.

در نهایت، گوگل توضیح می‌دهد که در تحقیقات خود از تمام اصول مربوط به ایمنی ربات از جمله ارزیابی ریسک، کنترل‌های فیزیکی و پروتکل‌های ایمنی پیروی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم PaLM-SayCan به دستوراتی محدود است که انجام آن‌ها توسط یک ربات ایمن است و همچنین به‌گونه‌ای توسعه یافته که قابل تفسیر باشد، بنابراین می‌توان هر تصمیمی که توسط سیستم گرفته می‌شود را بررسی کرد.

پروژه تحقیقاتی گوگل تا زمان تبدیل شدن به محصول فاصله زیادی دارد، اما بسیاری از رقبای این شرکت اخیرا علاقه زیادی به ربات‌های خانگی پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال، سپتامبر گذشته، آمازون از ربات خانگی خود با نام Astro رونمایی کرد که توانایی‌های بسیار محدودی مانند مراقبت از لوازم منزل را دارد.

تاریخ خبر :   پنجشنبه 1401/05/27
منبع خبر :   دیجیاتو


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها