wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
۲۴ پروژه فرهنگی هنری در کشور در حال اجرا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر جان نثار شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فنی استان در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما از دلسوزی‌های شورای فنی قدردانی می‌کنیم و اذعان داریم که ضعف نظارتی و اجرایی در این پروژه مشهود بوده و ما با کنار گذاشتن مشاور و پیمانکار سعی کردیم تا در مرحله جدید ضعف‌ها و نقصان‌ها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون ۲۴ پروژه در سطح ملی و ۱۰۰ پروژه استانی در حال اجرا دارد که ما در قالب دفتر فنی وزارت ارشاد سعی داریم روند اجرای این پروژه‌ها را از لحاظ معماری، مکانیکی، سازه، برق و سایر حوزه‌ها بررسی کنیم.

معاون اداره نظارت بر پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هیچ وجه پروژه موجود جوابگوی نیاز امروز اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل نیست چرا که در سال ۸۳ با طراحی آن مقطع، این پروژه شروع شده اما به هیچ وجه با استانداردهای سالن‌های تئاتر، موسیقی، نمایش و سایر هنرها هم‌خوانی ندارد.

جان نثار افزود: با بازنگری در نقشه سعی داریم تا پیمانکار جدید را مکلف به اجرای پروژه با برجستگی‌های فنی و سازه‌های تخصصی کنیم تا ایرادات و اشکالات موجود رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز با بیان اینکه مشکلات اجرایی این پروژه مربوط به سال‌های قبل از مدیریت بنده است، خاطر نشان کرد: نبود اعتبارات دلیل اصلی تأخیر در اجرا و بهره‌برداری از این طرح عظیم عمرانی شده تا تالار شهر اردبیل به سرانجام نرسد.

عبدالله بحرالعلومی اضافه کرد: ما آمادگی داریم تا با همکاری دفتر فنی وزارت ارشاد ایرادات و اشکالات اجرایی این پروژه را رفع کنیم تا به سرعت امکان بهره‌برداری از این پروژه فراهم آید.

در این جلسه پیمانکار قبلی پروژه نیز دلیل مقاومت کم برخی از ستون‌ها و بتن‌ریزی را غیراستاندارد بودن سیمان اردبیل در آن مقطع اعلام کرد و ادامه داد: متأسفانه سیمان فاسد در سال ۹۷ تحویل پروژه شده که منجر به اجرای بتن‌ریزی فاقد استانداردهای لازم شده است.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: مستندات ما نشان می‌دهد که در مقطعی از سال ۹۷ کارخانه سیمان تولیدات ضعیفی داشته و دلیل آن نیز اضافه کردن پوزولان به عنوان ماده افزودنی سیمان بوده که تا ۴۰ درصد در تولید سیمان مورد استفاده قرار گرفته است.

نجفی تصریح کرد: البته غیر از یک مقطع کوتاه، کارخانه سیمان بر اساس اعلام اداره کل استاندارد استان تولیدات با کیفیت و مطلوبی داشته و به هیچ وجه ایرادی بر این تولیدات وارد نیست و در سطح استان در اکثر پروژه‌های عمرانی از سیمان اردبیل استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع فرهنگی – هنری اردبیل معروف به تالار شهر از سال ۸۳ کلنگ‌زنی شده و این پروژه با گذشت ۱۷ سال بلاتکلیف و بی‌کیفیت به حال خود رها شده به طوری که حتی ستون‌ها و دیواره‌های ساختمان نیمه‌تمام به حال فرسایشی رسیده و رطوبت در بخش‌های مختلفی از این بنا نشان از قصور متولیان احداث این مجموعه در سال‌های گذشته است که اهالی فرهنگ و هنر را نزدیک به ۲ دهه چشم انتظار تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه کرده‌اند در حالی که نقشه اجرایی این پروژه هم اکنون هیچ تناسبی با استانداردهای سالن‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر بخش‌های فرهنگی و هنری ندارد.

اعضای شورای فنی استان اردبیل ضرورت استحکام بنا و افزایش مقاومت بتن پروژه مجتمع فرهنگی – هنری اردبیل را به عنوان یک ضرورت اولویت‌دار بعد از گذشت ۱۷ سال از شروع اجرای این پروژه خواستار شدند.

در این جلسه کارگروه نظارت شورای فنی پیگیری‌های ۳ سال اخیر را با هدف برداشت آزمایش از بتن و ستون‌های اجرا شده پروژه فرهنگی – هنری اردبیل مورد تاکید قرار داده و از عدم همکاری مشاور و مجری طرح در این زمینه اظهار گلایه و ناراحتی کردند.

این پروژه فرهنگی – هنری که از سال ۸۳ شروع شده در مراحل اجرا با مشکل مقاومت پایین بتن‌های اجرایی در بلوک یک و ۲ روبه‌رو شده که کارگروه نظارت ضرورت رفع ضعف در روند اجرای این پروژه را با همکاری دفتر فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شدند.

تاریخ خبر :   1400/12/7
منبع خبر :   مهر نیوز


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها