wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
از چه سنی برای بررسی سلامت کبد، چکاب بدهیم؟

وی افزود:«البته دیابت با کبد چرب غیرالکلی مرتبط است پس در مناطقی که بروز دیابت شایع تر است کبد چرب غیرالکی نیز شایع تر است. ژنتیک هم در بروز کبد چرب تاثیر دارد اما به طور اختصاصی به نظر می رسد عوامل محیطی تاثیر بیشتری در بروز کبد چرب دارند.»

دکتر آگاه در ادامه در پاسخ به اینکه در کدام مناطق کشور کبد چرب شیوع بیشتری دارد، گفت:« هر استانی برای خودش مطالعاتی دارد و اینکه بخواهند مطالعات هر استانی را جداگانه به نسبت جمعیتش بگویند کار آسانی نیست اما به عنوان مثال در یزد دیابت شایع تر است پس افرادی که دچار کبد چرب نیز هستند به نسبت در استان یزد بیشتر است.یا به عنوان مثال چاقی در استان هایی مثل اردبیل یا مناطق سردسیر و غرب و شمال غرب کشور بیشتر است بنابراین احتمال بروز کبد چرب در افراد این مناطق که دچار چاقی هستند بیشتر است. اما اگر بخواهیم بروز کبد چرب را به وجود ژن خاصی مرتبط بدانیم چنین چیزی صحت ندارد.»

 

وی در پاسخ به اینکه از چه سنی چکاب دادن برای بررسی سلامت کبد ضروری است، گفت:« به نظر می رسد فردی که بیماری ارثی ندارد از ۲۰ سالگی اختلالات متابولیک ناشی از پرخوری و مصرف چربی می تواند در وی تاثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است در سن ۲۰ سالگی یک پروفایل چربی و قندخون برای فرد انجام شود. اما سنی که سن خطر بروز کبد چرب در افراد است، سن ۴۰ سالگی است. بنابراین سنین ۲۰ سالگی و ۴۰ سالگی را برای بررسی وضعیت سلامت کبد به افراد پیشنهاد می کنیم.»

استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه در کشور ما بیشترین علت ابتلا به کبد چرب چیست، گفت:«دو نوع کبد چرب الکی و کبد چرب غیرالکلی داریم. به نظر می رسد کبد چرب غیرالکلی در کشور ما شیوع بیشتری داشته باشد. البته آمار دقیقی از مصرف کنندگان الکل در کشور نداریم ولی در بین افرادی که الکل مصرف می کنند الکل علت عمده بروز کبد چرب الکلی است. در مورد کسانی که الکل مصرف نمی کنند کبد چرب غیرالکلی علت عمده بروز کبد چرب است. حالا برخی هستند که چاق هستند و الکل هم مصرف می کنند طبیعی است که این دو عامل با هم مشکل کبد چرب را حادتر می کند.»

 

وی در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش مصرف الکل به خصوص در پاندمی کرونا ، بروز کبد چرب الکلی در کشور افزایشی داشته است، گفت:« نه تنها الکل بلکه مشکلی که کبد چرب را در دوره کرونا در دنیا افزایش داده است کم تحرکی است این مسئله متاسفانه در کشور ما هم صدق می کند یعنی کم تحرکی در دوران کرونا افزایش داشته و افراد کمتر ورزش می کنند و در نتیجه افراد در این دوران به شدت چاق شده اند. هر دو مسئله به نظر می رسد افزایش پیدا کرده است از جمله در افرادی که الکل مصرف می کرده اند به دلیل اینکه در دوران کرونا برای تفریح بیرون نمی رفتند در نتیجه به مصرف الکل روی آورده اند لذا به نظر می رسد هم کم تحرکی و به دنبال آن افزایش چاقی و هم افزایش مصرف الکل باعث افزایش بروز کبد چرب در دوران کرونا شده است.»

تاریخ خبر :   1400/12/7
منبع خبر :   سلامت نیوز


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها