wordpress slider by WOWSlider.com v7.7
<<< لیست اخبار
نانو پزشکی چگونه به درمان سرطان کمک می‌کند؟

نانو به چه معناست؟

نانو به معنای «کوچک» است. نانومتر یک میلیاردم متر است. نانوذرات مورد استفاده برای دارورسانی معمولاً در محدوده ۲۰ تا ۱۰۰ نانومتری هستند و این اندازه ممکن است بسته به طراحی نانوذرات متفاوت باشد. نانوذرات را می‌توان مهندسی و طراحی کرد تا دارو‌ها را بسته بندی کرده و مستقیماً به جایی که مورد نیاز است، منتقل کند.

اندازه نانومواد شبیه به اکثر مولکول‌ها و ساختار‌های بیولوژیکی است؛ بنابراین، می‌توانند هم در تحقیقات و هم در کاربرد‌های زیست‌پزشکی in vivo و in vitro مفید باشند.

تا به امروز، ادغام نانومواد با زیست شناسی منجر به توسعه دستگاه‌های تشخیصی، عوامل کنتراست، ابزار‌های تحلیلی، برنامه‌های کاربردی فیزیوتراپی و وسایل حمل دارو شده است.

Doxi اولین داروی نانوسرطانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بود. از سال ۱۹۹۵، از آن برای درمان سرطان‌های بزرگسالان، از جمله سرطان تخمدان، مولتیپل میلوما و سارکوم Karposi (یک سرطان نادر که اغلب افراد مبتلا به نقص ایمنی مانند HIV را تحت تاثیر قرار می‌دهد) استفاده می‌شود.

جریانی از درمان‌های نانوپزشکی جدید برای سرطان‌های بزرگسالان در حال آزمایش‌های بالینی (آزمایش‌های انسانی) در بازار وجود دارد. اما تنها تعداد محدودی از این موارد برای درمان سرطان‌ کودکان تایید شده اند.

نانو پزشکی

نانوپزشکی چگونه کار می‌کند؟‌

نانوپزشکی را می‌توان به‌عنوان سیستم‌های دارورسانی نانوذراتی به روش‌های مختلف ارائه کرد. همچنین می‌توان برای حمل ترکیبات خاصی طراحی کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد به مولکول‌های سلول سرطانی متصل شوند. پس از اتصال، دارو به طور ایمن به محل دقیق تومور انتقال می‌یابد.

نانوذرات همچنین به حلالیت دارو کمک می‌کنند. برای اینکه یک دارو عمل کند، باید بتواند وارد جریان خون شود، یعنی باید محلول باشد. برای مثال، داروی سرطان پاکلیتاکسل (تاکسول) نامحلول است، بنابراین برای ورود به خون باید در یک عامل تحویل حل شود اما این عامل می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک در بیمار شود.

برای غلبه بر این مشکلات، شیمیدانان نانوذراتی از پروتئین طبیعی آلبومین تولید کرده اند که پاکلیتاکسل را حمل می‌کند و آن را بدون واکنش آلرژیک می‌کند.

تومور‌ها معمولا دارای رگ‌های خونی متلاطم و نشتی هستند که از داخل و خارج پخش می‌شوند. این رگ‌ها به دارو‌های شیمی درمانی اجازه می‌دهند تا به راحتی وارد تومور شوند، اما از آنجایی که ذرات شیمی درمانی بسیار کوچک هستند، از طریق عروق و خارج از تومور نیز پخش می‌شوند و به بافت‌های اطراف حمله می‌کنند.

از آنجایی که نانوذرات بزرگتر هستند، در داخل تومور به دام می‌افتند، جایی که تمام آسیب را به سلول‌های هدف وارد می‌کنند.

هنگامی که محموله دارویی آن‌ها به سلول‌ها تحویل می‌شود، نانوذرات می‌توانند مهندسی شوند تا به محصولات جانبی بی ضرر تبدیل شوند. این امر به ویژه برای کودکانی که هنوز در حال رشد هستند، بسیار مهم است.

نانوپزشکی در تلاش است تا مجموعه ارزشمندی از ابزار‌ها و دستگاه‌های تحقیقاتی مفید بالینی را در آینده نزدیک ارائه دهد.

ابتکار ملی نانوتکنولوژی آمریکا کاربرد‌های تجاری جدیدی را در صنعت داروسازی پیش بینی می‌کند که ممکن است شامل سیستم‌های پیشرفته دارورسانی، درمان‌های جدید و تصویربرداری in vivo باشد.

براساس گزارش Frontiers in Chemistry، در اروپا، نانودارو‌های بیولوژیکی تابع چارچوبی هستند که توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) برای اهداف نظارتی ایجاد شده که هدف آن دنبال کردن نانوپزشکی بیولوژیکی است.

تاریخ خبر :   1400/9/30 سه شنبه
منبع خبر :   https://www.yjc.news/00XaE6


پیام مدیر عامل

زندگی اجتماعی و حرفه‏ ای ما آدم‏ها بر پایه عقل ساخته شده و شکل می گیرد و آجر به آجر آن با خرد فردی و جمعی ما بنا می شود و در زمانی که نقاط عطفی برخاسته از موفقیت یا نامرادی پیش می‏ آید . باز با همان برداشت برخاسته از عقل به تصمیم های بزرگ و تعیین کننده می‏رسد . امروز در شرایطی که هیچ توجیه اقتصادی برای برپا نگه داشتن بسیاری از شرکت های مهندس مشاور وجود ندارد ، باور مدیران بر این است که منابع طبیعی سرشار ، سرمایه انسانی و مالی در صورتی که همراه با مدیریت صحیح و شایسته باشد، پتانسیل های فوق العاده ای را در جامعه ایران پیش روی می گذارد که نیاز به توسعه را بیش از هر زمان دیگر در چشم‏انداز آینده کشور فراهم می‏آورد . با این باور ذاتی ، مهندسان مشاور چگونه می‏توانند از کنار این مسئولیت ملی ، اجتماعی ، حرفه‏ ای و این رساله‏ ی با شکوه بی تفاوت بگذرد و مجموعه هایی خلاق را که روشنگر راه توسعه‏ اند؛ از نفس بیندازند ، آن هم در سرزمینی که به آن عشق می‏ورزند. و این مهندسان ..مشاور در کنار تمامی این مشکلات و ناهمواری ها، همراه با نیروهای جوان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاهی وبا همراهی مراکز علمی داخلی ، نگاهی روشن به آینده دارد .

شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش در سال 1384 فعالیت را در زمینه مهندسی آغاز نمود. این مشاور ، یک مجموعه چند تخصصی است که دامنه فعالیت و حوزه کار آن در زمینه مطالعات ، طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های راه و راه آهن ، ترافیک و حمل و نقل ، ساختمان و نقشه برداری،خدمات اقتصادی، محیط زیست ، پدافند غیرعامل می باشد.
خط مشی این شرکت بر مبنای بکارگیری توانمندیهای مهندسی و ارائه خدمات با کیفیت به کارفرمایان ،افزایش سطح ایمنی و بهداشت پرسنل و توجه به نیازمندیهای زیست محیطی و برآورده سازی ،الزامات قانونی در سطوح مختلف بر مبنای استانداردهای OHSAS 18001:2008 - HSE _MS: - ISO 9001:2008 – ISO 14001:2004 می باشد و به عنوان مدیریت یکپارچه (IMS ) اهداف زیررا محقق می سازد . 1- افزایش اعتماد و رضایت کارفرمایان . 2- بهبود مستمر خدمات مهندسی با استفاده از سرمایه های سازمان ( نیروی انسانی ،دانش ،تجربه و تکنولوژی). 3- توسعه و ارتقاء رتبه های خدمات مهندسی . 4- ارائه خدمات مهندسی ارزش در طرح های مرتبط. 5- تامین ایمنی کارکنان و توسعه سیستم های بهداشت محیط کار. 6- شناسایی و کاهش مستمر پیامدهای زیست محیطی طرحها در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار.
پیوندها